ТЕЛЕФОНУЙТЕ - МИ НА ЗВЯЗКУ: +38(067)808-03-68 Viber, WhatsApp: +380678080368
Facebook Instagram Yutube

БАЖАЄТЕ ПРИДБАТИ ЖИТЛО АБО ЗЕМЛЮ В УКРАЇНІ? ВІДПОВІДІ НА ВСІ ВАШІ ЗАПИТАННЯ ТУТ!

1) Чи можливо самим знайти нерухомість?

            Звичайно знайти нерухомість самому можна, але чи є у такому випадку гарантія того, що Ви не будете ошуканими? Щоб уникнути негативних наслідків, які можуть статись у зв'язку з укладенням договору купівлі-продажу нерухомого майна, варто звернутися до агентства з нерухомості, яке надасть якісні ріелторські послуги, цим самим забезпечить Вам максимальну ефективність операцій з нерухомістю, а також законність і безпечність здійснення правочинів.

 

2) Чи обов'язково користуватися послугами адвоката для угоди та супроводження?

            Однією з основних переваг при користуванні послугами юриста є здійснення ним всіх необхідних дій, пов'язаних із підготовкою документів, необхідних для підписання угоди про купівлю-продаж нерухомого майна, перевіркою об'єкта нерухомості на наявність обтяжень (обмежень) на нього, перевіркою особи продавця/покупця, супровід при укладенні договору купівлі-продажу, його нотаріальному посвідченні тощо. Користуватись послугами юриста бажано на всіх етапах, оскільки він буде перевіряти законність усіх дій, перевіркою та збором необхідних документів, у разі необхідності – захистом Ваших прав та законних інтересів. Таким чином, юрист гарантує Вам безпечність наслідків укладення угоди, а відповідно – спокій за Вашу нерухомість.

 

3) Чи є користь від послуг ріелтора?

            Звернення потенційних покупців/продавців нерухомого майна в агентство нерухомості про надання ріелторських послуг є вкрай доцільним, оскільки це, в першу чергу, гарантує максимальну безпеку і ефективність операцій з нерухомістю. Так, серед переваг ріелторських послуг можна зазначити: Ви заощаджуєте свій власний час, оскільки ріелтор буде здійснювати виїзди на огляди об'єктів, при цьому шукаючи таке житло, яке б максимально відповідало Вашим побажанням та очікуванням. Оскільки ріелтори знають реальну ситуацію на ринку нерухомості, це може забезпечити Вам укладення максимально вигідної угоди (продати дорожче, придбати дешевше). Таким чином, ріеторські послуги заощаджують Ваш час, забезпечуючи безпечність і якість здійснюваних правочинів щодо нерухомого майна.

 

4) Яка плата риелтору за послуги?

            При укладенні договору з агентством нерухомості про надання послуг розмір винагороди виконавця визначається за домовленістю сторін і вираховується у відсотках від ціни об'єкту нерухомості, що становив предмет договору.

Яка зі сторін договору купівлі-продажу об'єкту нерухомості буде сплачувати винагороду ріелтору визначається також за домовленістю сторін (продавця і покупця), про що у договорі про наміри щодо купівлі-продажу нерухомого майна зазначається відповідне положення. Так, усі витрати по основному договору сплачує Продавець/Покупець/Сторони порівну.

 

5) Чи обов'язкове знання Української мови?

            Згідно з ст. 16 Закону України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.2012 № 5029-VI нотаріальне діловодство в Україні здійснюється державною мовою. Якщо особа, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії, не володіє державною мовою, за її заявою тексти оформлюваних документів мають бути перекладені нотаріусом або перекладачем мовою, якою вона володіє.

 

6) Які документи потрібні покупцю?

            Для укладення договору купівлю-продажу покупець має надати нотаріусу такі оригінали документів: паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру. Якщо покупець перебуває у шлюбі, то необхідно також надати свідоцтво про шлюб та паспорт іншого члена подружжя, згода іншого члена подружжя на вчинення такого правочину. Свідоцтво про розірвання шлюбу або рішення суду про розірвання шлюбу, свідоцтво про смерть другого члена подружжя, якщо у паспорті покупця стоїть відмітка про шлюб, а відмітки про реєстрацію розірвання шлюбу відсутня. Свідоцтво про народження дитини/паспорт неповнолітньої особи (якщо на момент укладення договору їй виповнилося 16 років).

Якщо покупцем є малолітня чи неповнолітня особа, то необхідно надати свідоцтво про народження дитини, довідку про присвоєння їй ідентифікаційного номеру,  а також дозвіл Органу опіки та піклування на укладення такого правочину.

Обмеження щодо придбання об'єктів нерухомого майна щодо іноземних громадян та осіб без громадянства поширюються тільки на земельні ділянки сільськогосподарського призначення. Що стосується придбання у власність іноземним громадянином або особою без громадянства будівель, споруд, будинків, квартир тощо, то за ними обмежень немає.

У випадку, якщо особа є громадянином іншої держави (іноземець), нотаріусу подається відповідний паспортний документ держави громадянства особи або документ, що його замінює відповідно до законодавства такої держави, паспорт має бути з дійсною візою (для іноземців, тих країн, з якими Україна встановила візовий режим) або видом на проживання в Україні, а також довідка про присвоєння ідентифікаційного номера за даними Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

7) Хто і за скільки повинен перевірити нерухомість на наявність заборгованостей, арештів і тп.?

            Для того, щоб уникнути проблем, пов'язаних із наявністю прав третіх осіб на нерухоме майно, необхідно перевірити чи не перебуває таке майно під арештом, заставою тощо. Таку перевірку можна зробити в режимі онлайн. Для цього необхідно зареєструватися в Кабінеті електронних послуг Міністрерства юстиції України, зробити заявку на отримання інформаційної довідки (витягу) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у якій будуть міститися відомості про наявність/відсутність обмежень (обтяжень) на нерухоме майно. Послуга є платною (вартість одного запиту становить 20 грн, комісія 3 грн).

Також слід зазначити, що згідно з п. 1.13 Глави 2 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України № 296/5 від 22.02.2012 р. у разі наявності заборони правочин про відчуження майна, обтяженого боргом, посвідчується лише у разі згоди кредитора і набувача на переведення боргу на набувача.

 

8) Як проводиться оплата?

            Ціна, умови та форма розрахунків є істотними умовами договору купівлі-продажу. Оплата може здійснюватись як у національній валюті, так і в іноземній (при умові домовленості сторін про курс, за яким продавець зможе обміняти отримані кошти на гривню). Слід наголосити, що відповідно до Постанови Правління НБУ №210 від 06.06.2013 граничною сумою розрахунків готівкою між фізичними особами за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, є 150 000 гривень. Тому фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 50 000 грн., шляхом перерахунку коштів з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (в тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті). У безготівковій формі мають здійснюватися платежі на загальну суму договору незалежно від розміру кожного платежу. Передумовою здійснення таких розрахунків є наявність відкритого поточного рахунку фізичної особи-продавця до моменту укладення договору купівлі-продажу.

Відповідно до Роз'яснень з питань застосування нормативно-правових актів НБУ щодо обмеження готівкових розрахунків (Лист НБУ №11-116/3159 від 24.01.2014) фізичним особам-резидентам та фізичним особам-нерезидентам при розрахунках за договором купівлі-продажу майна, що не є об'єктом іноземного інвестування в Україну, рекомендується здійснювати такі операції, використовуючи окремий поточний рахунок нотаріуса.

 

9) Навіщо потрібен нотариус?

            Якщо  сума договору купівлі продажу перевищує 50 000 грн., то нотаріус має здійснювати посвідчення такого договору після того, як переконається, що сторонами дотримано вимогу про проведення розрахунків у безготівковій формі. Підтверджуючими документами про проведення  розрахунків у безготівковій формі є документи, одержані під час переказу коштів з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, під час відкриття покупцем вкладного (депозитного) рахунку на ім'я продавця, під час внесення/переказу коштів у депозит на окремий поточний рахунок нотаріуса, під час застосування акредитивної форми розрахунків, під час унесення готівки на поточний рахунок фізичної особи-продавця.

            Для посвідчення договору купівлі-продажу об'єкта нерухомості існує перелік необхідних документів. Ці документи готують сторони, про що може бути вказано в попередньому договорі, якщо такий укладався. Якщо між стороною і агентством нерухомості укладено договір про надання послуг, підготовкою документів може займатись юрист агентства.

 

10) Як швидко договір вступає в силу?

            Відповідно до ст. 657 Цивільного кодексу України договір купівлі-продажу житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації. Згідно з ч.3 ст. 640 Цивільного кодексу України договір, який підлягає нотаріальному посвідченню і державній реєстрації, є укладеним з моменту його державної реєстрації. Сьогодні державна реєстрація речових прав на нерухоме майно може здійснюватись нотаріусом, одночасно з посвідченням договору купівлі-продажу нерухомого майна, або у Центрі надання адміністративних послуг.

Отже, договір вступає в силу з моменту державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

11) Чи можливо десь перевірити угоду
         Якщо питання виникають щодо умов договору купівлі-продажу до моменту його підписання, то можна звернутися до юриста, який надасть правову консультацію і пояснить усі спірні положення такого договору. При посвідченні правочину про відчуження нерухомого майна у нотаріуса останній перевіряє цивільну правоздатність і дієздатність сторін договору, повноваження їх представників, волевиявлення та дійсність намірів осіб, витребує та перевіряє відомості і документи, необхідні для вчинення такої нотаріальної дії, на предмет їх законності, достовірності і правильності оформлення. Однак, навіть після нотаріального посвідчення договору та державної реєстрації прав на нерухоме майно особа має право звернутись до юриста з метою консультації, і у випадку виявлення порушених прав та охоронюваних законом інтересів, особа може звернутись до суду за їх захистом відповідно до норм чинного законодавства. Як наслідок, договір купівлі-продажу нерухомого майна може бути визнано недійсним.

12) Скільки в цілому буде треба сплатити?
    За вчинення нотаріальних дій законодавством України, а зокрема Декретом КМУ «Про державне мито» від 21.01.1993 №7-93, передбачена сплата державного мита (якщо дії вчиняє державний нотаріус). Приватні нотаріуси вчиняють нотаріальні дії за плату, встановлену за домовленістю, але не меншу від розміру ставок державного мита. Згідно з даним Декретом за вчинення нотаріальних дій, пов'язаних із посвідченням договорів відчуження житлових  будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, а також інших об'єктів нерухомого майна, які перебувають у власності громадянина, що здійснює таке відчуження, розмір ставки державного мита дорівнює 1% суми договору, але не менше одного неоподаткованого мінімуму доходів громадян (17 грн).
Розмір винагороди за надання ріелторських послуг залежить від того, яка сума вказана в договорі про надання таких послуг.

13) Чи є якісь-то "несподіванки" чи податки на які треба звернути увагу?
         Податковий кодекс України, ст. 266, передбачає податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Так, платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
        Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
         Щодо земельних ділянок, то відповідно до Податкового кодексу України платниками земельного податку є Платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
         Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

14) Чи є якісь особливості в придбанні  сільськогосподарських угідь і комерційної нерухомості?
    Особливості набуття сільськогосподарських угідь полягає в необхідності надання нотаріусу документів на землю, зокрема, технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, Витяг з Державного земельного кадастру, довідку про відсутність будівель, споруд, експертно-грошова оцінка земельної ділянки та ін.
Проте, слід зазначити, що Відповідно до ч.5 ст. 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення не можуть передаватись у власність іноземним громадянам, особам без громадянства, іноземним юридичним особам та іноземним державам. Разом з тим, згідно з ст.81 Земельного кодексу України іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки відповідно до частини другої цієї статті у разі:
а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;
б) викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що належать їм на праві власності;
в) прийняття спадщини.
Однак, згідно ч. 4 ст 81 землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземцями, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.

Комерційна нерухомість може бути предметом будь-якої передбаченої чи принаймні не забороненої законом угоди, для оформлення якої потрібні ті ж документи, що і я для оформлення купівлі-продажу квартири чи житлового будинку. Однак, зазвичай сторонами такого договору є юридині особи, тому такі сторони мають також надати такі документи, як: свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи або Виписка з Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, статут, довідка з управління статистики, в якому юридична особа перебуває на обліку, довідка або Свідоцтво про взяття на податковий облік, протокол загальний зборів юридичної особи про купівлю/продаж нерухомості, наказ про призначення  на посаду директора, паспорти та ідентифікаційні номери представників юридичної особи тощо.

Створення сайту - FOBS
Copyright © property-commercial.com.ua
Комерційна нерухомість України
Продаж, оренда комерційної нерухомості